Een week, drie landen - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Sophie Loth - WaarBenJij.nu Een week, drie landen - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Sophie Loth - WaarBenJij.nu

Een week, drie landen

Blijf op de hoogte en volg Sophie

10 Mei 2016 | Rusland, Sint-Petersburg

Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn laatste blog schreef en ik heb alweer veel meegemaakt! Met pasen hadden we een weekje vrij en hadden we een huisje aan een meer gehuurd in de buurt van Mora (waar het houten paardje gemaakt wordt). Met 10 man hebben we lekker gegeten, gedronken, spelletjes gespeeld en overdag gehiked. Kortom, veel gechillt dus!
Alweer bijna een maand geleden ging ik een weekje cruisen naar Tallinn (Estland), St. Petersburg (Rusland) en Helsinki (Finland), een hele vette ervaring! Tallinn is een oud middeleeuws stadje met een hele interessante geschiedenis. Met het lekkere weer hebben we natuurlijk ook de nodige uurtjes in het park verbracht! Toen op naar Rusland, dat kon je op de boot al overal aan merken. Voor we de boot op mochten werd onze bagage gecontroleerd door chagrijnige Russen. De boot was ook wat meer 50's style dan de andere cruiseboten waar we op vaarden. Toen we van de boot afkwamen moesten we 1,5u in de rij staan om door de douane te komen. Daar moest je vertellen wat je kwam doen, waar je logeerde en wat al je doopnamen zijn. Toen de hele groep eindelijk door het vragenvuur heen was gingen we naar de tourbus die ons die middag door de stad zou rijden met een gids die ons van alles vertelde. Halverwege april sneeuwde het nog in St. Petersburg en was het kouuud! 's Avonds gingen we naar een Russische folksdansshow met gratis champagne en hapjes in de pauze, dat was top! Daarna had ik nog de limousinetrip geboekt wat neerkwam op champagne drinken in de limo met een paar stops bij de bekende plekken in de stad. Daarna door naar een Russische nachtclub waar we tot 4u hebben staan dansen. De volgende ochtend moesten we helaas alweer vroeg op, om 10u gingen we richting het Hermitage museum waar we een bliksemrondleiding van een uur hadden. Daarna was het vrije tijd tot 3u die wij benutten door toeristenwinkeltjes te bezoeken en lekker te eten. Toen op naar de boot waar we de volgende dag aankwamen in Helsinki met heerlijk weer! Daar kregen we een rondleiding in de stad waarna we zelf nog wat dingen bezocht hebben. Een kwartier van de haven van Helsinki ligt een eilandje waar we heen zijn gegaan om te bekijken en te chillen. Daarna moesten we helaas alweer naar de ferry om naar huis te gaan. Een hele gave trip met hele leuke mensen! :)