Kouddddd - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Sophie Loth - WaarBenJij.nu Kouddddd - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Sophie Loth - WaarBenJij.nu

Kouddddd

Blijf op de hoogte en volg Sophie

21 Januari 2016 | Zweden, Uppsala

De tijd vliegt! Een week geleden zat ik in het vliegtuig naar Stockholm nadat ik afscheid moest nemen van de family en Anouk. Nadat ik mijn twee zware koffers had opgehaald ging ik met de bus naar het centrum. Ik was meteen verliefd: we reden door een wit landschap met overal bossen en die schattige rode houten huisjes. Eenmaal in het centrum gearriveerd was het nog een hele klus om het hostel te vinden maar rond 17u was ik eindelijk geïnstalleerd in de kamer waar ik twee nachten zou slapen. Ik ging nog even de stad in om wat te eten en rond te lopen, maar aangezien het rond de -20 graden was hield ik dat niet erg lang vol. Op vrijdag heb ik de toerist uitgehangen en van alles gezien met als hoogtepunt een rondleiding in het stadshuis waar ieder jaar in december het banket plaatsvindt van de Nobelprijs en het oude centrum van Stockholm. Op zaterdagmiddag kwam ik met de trein aan in Uppsala waar ik 's avonds het verjaardagsfeestje had van mijn Zweedse Buddy. De stroopwafels die ik voor haar had meegenomen zijn geloof ik die avond al opgegaan! Op zondag ging ik met haar en 4 vriendinnen van haar skiën even buiten het centrum van Uppsala die bestond uit twee hellinkjes, maar het was erg gezellig! Daarna gingen we fika, koffie met gebak, eten bij een van de meiden. Fika is hier erg geliefd, wat ik totaal niet erg vind! ;) Maandag was mijn eerste schooldag, de campus is erg klein, er zijn maar een stuk of 4 gebouwen waar ik college heb dus de weg is erg makkelijk te vinden. Ik heb het idee dat het niveau van colleges hier een stukje lager ligt dan in NL, maar we zullen het meemaken de komende maanden. Maandagavond hadden we een campus tour en presentatie van de student union, dinsdag een rondleiding door het centrum met 11 verschillende student nations (soort studentenverenigingen) en daarna gezellig uit eten met de hele groep (er zijn ongeveer 50 exchange studenten aan de uni), gisteravond hadden we een pubquiz en vrijdag gaan we uit, zaterdag naar het bos en zondag movie afternoon en sauna. Mijn kamer is ook dikke prima, heb een eigen badkamer, alleen jammer dat de kamer bruinig en grijzig is wat een beetje deprimerend is. Ik ga vanmiddag naar de Ikea om wat spulletjes te kopen en de boel op te vrolijken! En als het goed is wordt het volgende week wat warmer, van -15 naar -5 is nog steeds koud maar klinkt al heel wat beter! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Uppsala

Uppsala

De komende 5 maanden studeer ik in Uppsala, Zweden voor mijn minor.

Recente Reisverslagen:

10 Mei 2016

Gotland

10 Mei 2016

Een week, drie landen

16 Maart 2016

Lapland

29 Februari 2016

Genoeg te doen!

21 Januari 2016

Kouddddd
Sophie

Actief sinds 21 Jan. 2016
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 6561

Voorgaande reizen:

14 Januari 2016 - 14 Juni 2016

Uppsala

Landen bezocht: